Föreningen

Västerhaninge Discgolfklubb

(tidigare Stockholm Disc Golf Club och TEAM Discgolf Stockholm) är en discgolfförening som bildades 2017. Vi har vårt säte i Västerhaninge där också vår bana ligger. Vi är anslutna till Svenska Discgolfförfbundet och Riksidrottsförbundet.

Första året var vi ca 10 medlemmar och 2022 är vi ca 55 stycken i föreningen.

2019 fick vi ordning på Västerhaninge discgolfbana och startade upp vår kvällsdisc "VH-kampen". Det innebär att vi ses en gång/vecka, under de ljusa månaderna, och spelar en runda på Västerhaninge. Vi blandar grupperna innan rundan och sedan lirar vi. Det är avslappnat men ändå enligt reglerna. VH-kampen spelas på onsdagar. Det är samling kl 17.45 vid övningskorgen på drivingrangen. Alla är välkomna!

Vi är också med i Stockholms discgolfserie. 2022 hade vi tre lag med. Vi har tävlat i Lag-SM sedan 2017.